تبلیغات
در این وبلاگ گنجی بس عظیم نهفته است... - سوالات از ولی خدا از 532 الی ... ادامه دارد

 ( اثری کم نظیر در جهان اسلام)

 از این متن برای اولین بار و در این وبلاگ پرده برداری می شود

نوشته زیر برگرفته از صحبتهای یکی از اولیاء الله گمنام و مستور حال حاضرمی باشد و توضیح اینکه از عرفای دوران قدیم و جدید مثل ایشان شاید تاکنون کسی نیامده باشد و یا اینکه در هر عصر و دوران یک نفر متولد شود ، ایشان سواد خواندن و نوشتن نداشته و علم توحید را بر اساس درک معراج حضرت رسول (ص) از حضرت حق هدیه گرفته اند و دارای علم ید اللهی هستند ، علم ایشان از کتاب و استاد نبوده وازشهود حقایق حکایت کرده و مطابق با واقع صحبت می کنند .

برای مشاهده تمام پرسش وپاسخها بصورت بروز شده و یکجا فایل pdf  را از صفحه اصلی مناسب جهت پرینت ( اینجا ) دانلود بفرمایید


 <<سوالات بعدی                                   سوالات 466 الی 493                                        سوالات قبلی>>

532- پدر و مادری که فرزندشان را در خطر سقوط و گمراهی می دیدند از ایشان طلب مشورت و کمک کردند : ایشان فرمودند : این یک مسئله عادی است و البته ما نسبت به این مسئله مقصر نیستیم ، یک سری مریضی های روحی در انسان هست مانند دردهای جسمی که پیشرونده هستند و ما انسانها هم از نظر روحی همه مان مشکل داریم ، یعنی اگر قدممان را کج برداریم همه مان فرو ریخته ایم ، لذا غافل نباید باشیم ، فرزند شما هم همین مریضی روحی را دارد لذا باید مراحل خودش را طی کند تا سرش به دیوار بخورد تا برگردد ، لذا نصیحتهای شما هم برای او فایده ای ندارد ، او باید برود جهلش را تجربه کند یعنی بشر چون فرزند حضرت آدم (ع) است چندین خیره سر است که تا یک چیزی را به باور قلبی نرسد که مثلا پدر مادر از همه برایش بهتر هستند بر نمی گردد ، گفتند تا خودش به این نتیجه برسد از زندگی عقب می افتد ، فرمودند : خیر برعکس جلو می افتد او الان از نظر جسمی و خیالی صدمه می خورد اما از نظر روحی در حال رشد است ، دارد سیرش را انجام می دهد ، یعنی در اول کار عبادت او همین است ، ما باید دعا کنیم که اینها برگردند ، لذا شما اول باید روحیه خودتان را درست کنید ، او را ول کنید در فکر  اصلاح روحیه خودتان باشید ، گفتند ما خیلی از او در اذیت هستیم ، فرمودند : شما او را بچه خودتان ندانید بلکه بعنوان یک بنده از بندگان خدا که در حال گمراه شدن است برای او دعا کنید ، گفتند ما همیشه او را دعا می کنیم در مکه درکربلا و... ، فرمودند : خیر باید هدایت همه را بخواهی و بعد هدایت بچه خودت را بخواهی ، از خدا هدایت بقیه را بخواه بعد بگو خدایا اگر صلاح می دانی بچه ما را هدایت کن ، خب خدا می گوید بچه ات برود به درک تو برای بچه دیگران دعا نمی کنی آمده ای فقط برای بچه خودت دعا می کنی ، مگر دیگران بچه تو نیستند ، گفتند ما تا توانستیم لقمه حلال دادیم ، فرمودند : به لقمه کاری ندارد ، شما با این غصه خوردن ها فقط خود آزاری می کنید بروید خدا را شکر کنید که از بد ، بدتر هم هست ، مریضی بچه شما یک مریضی روحی است در انسان ، انسان مثل توپ تا سرش به زمین نخورد رویش به آسمان نمی شود ، انسان آسمانی است زمینی نیست ، دو بُعد دارد ، بُعد روحانی و بعد جسمانی ، لذا بُعد جسمانی را باید برود پُر کند ، باید برود دورهایش را بزند تا بداند غیر خدا و پدر و مادر کسی بدردش نمی خورد تا اینکه برگردد ، البته ما این قول را می دهیم که این بچه شما به فسادکشیده نمی شود و از بچه های دیگرتان سالمتر می شود ، گفتند چطور می توانیم کمکش کنیم ، فرمودند فقط دعا کنید ، برای همه دعا کنید ،سپس فرمودند: ببینید این بچه رفته با یک عده ای قاطی شده لذا شما دعا کنید همه آن عده اصلاح بشوند ، حضرت زهرا(س) برای همه دعا می کردند ، وقتی شما برای بچه دیگری دعا کنی ، دیگری هم برای بچه تو دعا می کند لذا دعا تاثیر می کند ، گفتند با بی حجابی اش چه کنیم ، فرمودند : نه بی حجابی اش بدرد می خورد و نه با حجابی اش اینها همه عادت است ، قبلا که حجاب داشت به حجاب عادت کرده بود و بعد با انجام رفتارهای افراطی شما ، او لج کرده و بی حجاب شده ، مسئله این است که ما افراط و تفریط داریم ، ایمانهای ما ایمان خیالی است ، عقل می گوید ببخش ، خیال می گوید جمع کن ، آیا عبادت حیوان برای خدا تاثیر دارد ، خب ندارد دیگر ، قرآن هم خطابش به موئمنین است ، به آدمهای عاقل نه آدمهای خیالی حیوانی ، شما تا یک نفر با حجاب می بینی می گویی این آدم خوبی است ، باید ببینی گوشت و گِلِ این انسان چیست مثلا یک کوزه که از گِل می خواهند بسازند می گویند ببین جنس گِلش از چیست ، شن دارد یا ماسه دارد یا خالص است ، مسئله این است ، حجاب ظاهری فقط ملاک نیست ، اصل کار حجاب باطنی است ، اگر باطن انسان حجب و حیا داشت حجاب داشت این حجاب ارزش دارد ، و البته کسی که حجاب ظاهر ندارد حجاب باطن که اصلا ندارد منتها این حجاب ظاهر نباید عادت بشود ، اصلا یک وقت هست که این فرد چون با حجاب ، خودش را خوشکل می بیند خودش را این شکلی کرده ، اگر روسری را بردارد بد قیافه می شود لذا انسان باید ببیند که چقدر فهم بهشتی دارد ، چقدر با خدا آشنا است ، لذا غصه بچه ات را نخور ، غصه روحیه خودت را بخور که اگر روحیه خودت درست شود همه عالم درست می شود یعنی آدمی که روحیه داشته باشد وقتی دستش را بالا می برد مستجاب الدعوه است ، ما باید از خدا بخواهیم یک ولی سر راهمان قرار بدهد که به ما از آنطرف خبر بدهد ، از باطن ما اطلاع بدهد ، از وجود ما خبر بدهد ، شما الان بچه تان اینطوری شده کلا بهم ریخته اید ، این همه بچه های مردم به خرابی رفته اند شد یک بار دلت برا آنها ریش بشود ، شد که برای اینها هم دعا کنی ، مکه که رفتی آیا پرده خانه را گرفتی برای آنها دعا کنی ، مگر بچه تو با بچه بقیه چه فرقی دارد سپس فرمودند: این بچه ها باید بفهمند که در این مسیر ها هیچ خبری نیست ، اگر هم گاهی چیزی می فهمند فهمشان خیالی است ، قلبی نیست لذا از باطل خسته نمی شوند ، اینها جنسیت شان این است باید اینطوری باشند یعنی جنسیت انسانی شان اینطوری است که باید بروند گمراه بشوند و بعد برگردند ، مثل یک نفر که دارد در یک کوچه بن بست می رود از افراد نمی پرسد بعد که به آخر کوچه رسید بر می گردد به سر کوچه بعد می پرسد حالا من چکار کنم ، لذا اینها باید گمراهی را بِکِشند چونکه به حرف نیستند ، این بچه باید به باور قلبی برسد ، شما دندان این بچه را بکنید  بعد از خدا بخواهید تا همین بچه را خوبش کند برش گرداند ، گفتند ما می ترسیم بچه به فساد بیافتد ، فرمودند : اصلا گیریم که بیافتد ، فساد جسمانی در مقابل فساد روح قابل قیاس نیست ندارد ، این راضی او هم راضی ، لذا از نظر جسمانی مشکل ندارد سوال کردند یعنی هر کسی به این اعمال مجاز است ، فرمودند خیر مجاز نیست منتها این گناه جای توبه و برگشت دارد ( پاورقی : خیلی از گناهان وجود دارد که بعضا برای افراد مذهبی و حتی متعصب پیش و پا افتاده است در حالی که این گناهان بارها از زنا بدتر است برای نمونه به احادیث زیر توجه کنید :

از سفارشهای حضرت محمد (ص) به مولا علی (ع) : ای علی ربا هفتاد قسم گناه دارد و کوچکترین از آن گناهها این است که مرد در خانه کعبه با مادرش زنا کرده باشد.ای علی یک درهم ربا بدتر است از هفتاد زنا که با محارم خویش انجام دهد. بحارالانوار جلد 17 جلد 1 صفحه 63

 

در حدیث صحیح عبدالله بن عباس می گوید: در حجة الوداع همراه رسول خدا (ص) بودیم، حلقه در کعبه را گرفت، رو به مردم کرد وفرمود: «ای مردم ! آیا می خواهید از علامت های نزدیک شدن قیامت خبر دهم؟ اصحاب گفتند: آری یا رسول الله. فرمود: من اشراط الساغه: اضاعه الصلوات، و اتباع الشهوات، و المیل مع الاهواء، و تعظیم المال، و یبع الدین بالدنیا، فعندها یذوب قلب المومن فی جوفه، کما یذوب الملح فی الماء مما یری من المنکر، فلا یستطیع آن یغیره... و تظهره الکوبه، و القینات، و المعازف، و الیل الی اصحاب الطنابیر، و الدفوف، و المزامیر و سائر آلات اللهو. الا و من اعان احداً منهم بشیء من الدینار و الدرهم، والالبسه، و الاطعمه، و غیرها، فکانما زنی مع امه سبعین مره فی جوف الکعبه؛ از جمله علامت های قیامت عبارت است از: ضایع کردن نمازها، یپروی از شهوات، میل به هوا و هوس، تعظیم به مال دنیا، فروختن دین به دنیا، در آن زمان قلب مؤمن در اندرون خود، ذوب می شود همانند ذوب شدن آب در نمک، زیرا می بیند که مردم مرتکب منکرات می شوند و او قدرت بر نهی از منکر ندارد... در آن زمان، کوبه، قینات و معازف (1) رایج می شود، مردم به اهل طنبور (ساز)، دف(دایره) و مزامیر (2) و دیگر آلات لهو و لعب روی می آورند، آگاه باشید که هر کس به یکی از آنان با دادن پول، لباس، غذا و امثال آنها کمک نماید، همانند کسی است که با مادر خود در داخل کعبه هفتاد بار زنا کرده باشد....! جامع أحادیث الشیعة (للبروجردی)، ج‏22، ص: 422 / مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏11، ص: 373

 

امام صادق (ع) : فرمودند یک درهم از ربا پیش خدا ( گناهش ) بزرگتر است از سی بار زنا با محارمی چون خاله و عمه. امالی شیخ صدوق مجلس سی و چهارم صفحه 181.

 

 

رسول خدا (ص) به ابوذ فرمودند : یَا أَبَاذَر إِیَّاكَی وَ الْغِیبَةَ فَإِنَّ الْغِیبَةَ أَشَدُّ مِنَ الزِّنَا؛ از غیبت دوری كن. چون غیبت از زنا سخت تر است  وسائل‏الشیعه، ج 12، ص281 - و - بحار / ج 74، 89 - میزان الحكمة / ج 7، 338. ))

 

سپس فرمودند : دینی بدرد می خورد که او برود بی دینی را بِکِشد بفهمد بی دینی بد است ، خوب و بد را بفهمد تا با دین خوب خدا را انتخاب کند ، این بچه شما الان از همه بچه های شما زرنگ تر است ضمنا هیچ کدام از کار های شما را هم قبول ندارد ، این بچه ها از نظر خیالی خیلی قوی هستند می خواهند همه چیز را خودشان تجربه کنند روی پای خودشان بایستد ، البته این فرزند شما به کسی هم باج نمی دهد ، اینها در ازدواج هم باید خودشان انتخاب کنند و تا عاشق طرف هم نشوند تن به ازدواج نمی دهند ، لذا در دعا کردن فقط نگو خدایا بچه ام را نجات بده بلکه بگو عاقبتش را بخیر کن ، بعد هم فرمودند  شبی بعد نمازتان دعای فرج امام زمان(عج) " الهی عظم البلاء " را 114 مرتبه بخوانید ، اینکه 114 بار می خوانید یعنی خدا را به انسان کامل قسم می دهید خدا هم انسان کامل را دوست دارد لذا اجابت می کند دعای شما را ، و بعد از آقا امام زمان (عج) بخواهید و بگویید همه بچه ها را برگردان بچه ما را هم برگردانید .

 سپس فرمودند : ارزش انسان در روح و روان انسان است ، شما خوب هستید اما از نظر روح و روان ضعیف هستید کسی نبوده که روح و روان شما را تقویت کند ، شارژ کند ، گفتند زیاد ما را غم می گیرد ، فرمودند هر زمان دلتان را غم گرفت 903 مرتبه " یا باسط " را داشته باشید هر زمان هم توانستید نماز جعفر را بخوانید ، ان شاالله اواسط ذکر غم شما را رها می کند ، یعنی دلت شارژ می شود ، سوال کردند که باید ذکر باحضور گفته شود ؟ فرمودند خیر نیاز به حضور قلب در حین ذکر نیست بلکه این اذکار شما را به حضور می آورد ، سوال شد در حج که چشم به خانه کعبه افتاد از خدا چه بخواهیم ؟ فرمودند : محبت امیر الموئمنین (ع) را برای همه عالم بخواهید ، هیچ چیز از محبت امیر الموئمنین (ع) بهتر نیست ، محبت امیر الموئمنین (ع) توحید است ، سپس فرمودند : آقا امام زمان (ع) منتظر است که قلب ما به قلب او وصل شود ، الان خیال ما وصل است ، ما با خیالمان ایمان داریم، عقل ما و روح و روان ما ایمان ندارد لذا ضعیف هستیم، همه چیز را برای خودمان می خواهیم. 

 

533- سوال شد اگر ما در حق کسی در بچگی ناحقی کرده ایم حق الناس به گردنمان است که فراموش کرده ایم یا طرف را گم کرده ایم یا طرف اصلا رضایت نمی دهد و حلال نمی کند چه کنیم ؟ فرمودند : به جای او جبران خسارت کنید ، صدقه بدهید تا رفع شود ، و در مورد کسی که رضایت نمی دهد ، رضایت او شرط نیست ، سوال کردند که طرف گفته من روز قیامت جلوی تو را می گیرم ، فرمودند : نه خیر ، در قیامت حساب  همه ما با خدا است ، شما اندازه ای که می دانی به او ظلم کرده ای یک مبلغی در نظر می گیری می دهی ، مثلا به یکی سیلی زدی صورتش سیاه شده رضایت هم نمی دهد خب باید چهار مثقال طلا بدهی ، کسی که می گوید رضایت نمی دهم اصلا با او هیچ صحبتی نکنید ، گفتند از شخصی که غیبتش را کرده بودیم حلالیت خواستیم او هم گفت حلال نمی کنم و سر صراط جلویت را می گیرم ، ایشان لبخندی زدند و فرمودند : صراط همین الان است ، الان روی صراط هستیم ، لذا اگر ولی خدا در همین دنیا دستت را گرفت ، عنایت کرد که از جهنم نجات پیدا می کنید والا این حرفها که این به او ظلم کرده و او به این ظلم کرده که انسانها همه دارند به خودشان بدترین ظلم را می کنند ،سپس فرمودند: خدا بنده هایش را دوست دارد ، حساب ما با خداست با بنده ها نیست ، اصلا کسی حق ندارد بگوید من از تو راضی نیستم ، تو چه حقی داری ، یعنی می دانید چون ما در مقابل خدا هستیم دیگر ، شما پیش خدا برو حلالیت بطلب نه پیش آن شخص چون شما وقتی به او ظلم کرده ای درجه انسانی ات پایین آمده حالا وقتی از خدا حلالیت بطلبی و درجاتت از نظر روحی بالا برود  خود آن شخص خود بخود می آید می گوید من از تو راضی هستم حلالت کردم ، خب وقتی تو از نظر روحی پایین هستی او هم رضایت نمی دهد ، لذا از هر کسی ناراحت هستید او را رها کنید بروید پیش خدا بگویید خدایا از من راضی باش ، تا کم کم از نظر روحی خوب بشوی بعد آنها خودشان می آیند می گویند راضی هستیم ، گفتند پس نیاز به جلب رضایت از بنده های خدا نیست ، فرمودند : ما بنده نیستیم ، ما در خیالمان خدایی می کنیم ، بنده کسی است که موئمن است ، یعنی تحت عنایت خدا است ، یعنی آسمانی شده دیگر زمینی نیست ، ما مثل حیوان زمینی هستیم لذا باید آسمانی بشویم .